Superdagar

Dom senaste dagarna har vi spenderat med vänner, god mat och mys. Efter den här helgen har nog siffrorna ökat på vågen, har inte vågat kolla efter, så den här veckan får det bli längre promenader. I fredags var vi först på 8-årskalas, Peters kusinbarn fyllde år, Madde& Henke kom och umgicks med oss på kvällen. 
Stooorstädade högt och lågt i lördags, på kvällen var Carine, Tobbe och lilla Theo här på middag och igår träffade vi Peters pappa och åt lunch med honom. 
 
Har självklart varit ute hos hästarna också, Milli har fått travat upphöjda bommar 2 dar och gjorde det faktiskt mycket bättre än vad jag hade trott. 
Idag har vi, jag & Tuva, spenderat hela eftermiddan ute i stallet, Malin hoppade och vi var hinderpersonal, så Milli fick hoppa ordentligt, det behövde hon. 
Har lite dåligt samvete för att jag inte riktigt har haft någon riktig planering för henne på ett tag så nu ska jag skärpa till mig och bättra mig- den här veckan är det lydnad som gäller. 

Kommentarer
» Madde

äh du behöver väl inte tänka på vad du stoppar i dig som är så smal och fin! hoppas jag också blir duktig med promenader när lille herren tittar ut och att inte vintern kommer allt för tidigt : )

tack för alla namnförslag! :) hade ni bestämt namn på eran lilla tjej innan hon kom eller bestämde ni er efteråt? börjar känna oss lite stressade, ungen blir namnlös :P


Svar: Jo annars skenar snart allt iväg igen och man ser gravid ut på nytt ;) Ja det tror jag säkert att du blir, man känner sig lätt instängd om man inte kommer ut på en liten promenad eller något varje dag, i alla fall jag.

Nej vi hade inte bestämt, hade funderat lite, men jag var ju bombsäker på att det var en liten kille i magen (hade inte bestämt namn om det hade varit det heller :P) så Tuva var först namnlös, eller inte helt bestämt, även när hon var någon dag men sen tyckte en barnmorska synd om henne så då fick hon heta de. Det brukar lösa sig med namn när dom kommer ut, tycker dom flesta. Många som bestämt namn innan men byter när dom väl är födda för att dom inte alls tycker att det passar på den lille krabaten. Så svårt med namn är det verkligen, men man har i alla fall 3 månader på sig när dom är födda sen måste papperna skickas in ;)
Frida

2012-09-13 15:53:15
URL: http://madeleneberggrens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback