Vilken nivå?

Jag fick frågan för några veckor sen av en tjej om jag inte tävlar alls längre? Nej det gör jag inte svarade jag. Till svar fick jag att jag allså bara red som hobby, hobbyryttare med andra ord. Har tänkt på det där hon sa, hon fick det låta som att man "bara" skruttar runt i skogen och med hästens huvud upp i det blå, och nej det är inte jag, men jag är inte heller den som tränar stenhårt för att bli så bra som möjligt på tävlingsbanan. Jag försöker iofs däremot träna min häst på mitt bästa möjliga sätt för att hon ska kunna (tillsammans med Malin) bli så bra som möjligt på tävlingarna. Så vilken nivå eller gener tillhör jag? Jag kan förstå folks tankar ibland, varför en hobbyryttare ska ha en häst som går 140?! Och tro mig det har jag med funderat på många gånger, för det är väl det jag får se mig som en HOBBYRYTTARE rätt och slätt.

Kommentarer
» Anonym

vad är anledningen till att du inte tävlar din egen häst själv? :)

2012-01-06 15:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback