Pensionär

Har blivit som en gammal pensionär som bara mest tar det lugnt på helgerna, eller lugnt och lugnt, det festas i varje fall inte som förut.
Åkte ner till Markebäck, Askersund efter att jag hade slutat jobbet i fredags för att träna och kom hem igår igen. Kvällen spenderades framför tv.n och melodifestivalen och vad var det för låt som vann då? En operalåt som man inte hör vad hon sjunger i? Den tyckte tydligen(?!) svenska folket skulle vinna.

Jobbade förmiddag idag som nästan aldrig har hänt mig och smärtfritt slutade den inte heller. Bland annat hade två frysboxar slutat att fungera så hallon och broccoli flöt om varandra, för väl att jag jobbade med S, det gillas!

Ikväll ska jag mysa ner mig i soffan och se Beck från början till slut, och inte bara slutet för en gångsskull, om jag inte somnar vill säga.




Ha en trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback