Spara

Sista dan som 21 åring idag då, huu jag börjar verkligen bli gammal! I alla fall så gammal så jag borde komma på vad jag vill syssla med här i livet, eller om jag ska vara kvar på ICA föralltid? Som vanligt har jag inget svar.

Satt på jobbet igår och diskuterade om ekonomi fram och tillbaka hit och dit och vi kom fram att ingen av oss hade någonsin handlat på kredit.
Något jag aldrig skulle göra, vill man ha något så sparar man till det! Har man inte 1000:- den här månaden nej då har man med alla säkerhet inte det nästa månad heller. Jag skulle nog ha mer ont i magen över hur jag skulle kunna betala än vara lycklig och glad över det jag köpt.
Nej den dan jag handlar på kredit då är det något riktigt allvarligt fel med mig!


Kommentarer
» madde

håller med dig! kredit suger. att de äns finns. skulle villa se statistiken på vilka de är som tar kredit. de med jobb eller de som inte har jobb... tror de är de som inte har jobb... köper saker de inte har råd med. ne här sparar vi!! =)

2009-12-16 12:41:23
URL: http://maddiseriksson.blogg.se/
» emelie

gamling ; )

kredit suger, men bra när man tex som mig flyttade och inte hade en pinal mer än en soffa.

Då är krediten en bra sak att ha, trots skiten i efterhand.

Men har man jobb ordnar sig allt! ;)

2009-12-17 11:38:12
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
» Andrea

Meen Grattis då!! =)

2009-12-17 17:19:06
URL: http://andreavill.bloggagratis.se
» FRIDA

Svar

madde: håller helt med dig, japp för den som spar den har ;)



emelie: jag vet!! ;( hmm joo kanske, jag hade hellre försökt fixat ett lån på banken med lägre räntor, men visst sköter man krediterna som man ska så är det säkert alla tiders.



andrea: tack o tack, bara 1 månad kvar tills du fyller nu =)

2009-12-17 23:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback