Rondellkörning?

Ja vad är det, inte värst många som vet, det blinkas hit och dit, blinkas inte alls och körs som man vill enligt vissa. Det går väl helt okej i dom "små vanliga" men när man kommer till våran "STORA" här i Karlskoga, då blir det problem, ja tänk den har två filer!? Så svårt kan det inte vara, ska man göra ett filbyte så gör man som vanligt när man byter fil och när man ska svänga ur den blinkar man. Men neeeeej det är svårt, rena livsfaran att köra i den idag, höll på att krocka en gång när jag var ute och körde med bilskolan för att en bara körde ut och struntade fullständigt i att den hade väjningsplickt, dock var det en utlänsk bil så vad kunde jag ha förväntat mig, dom kör ju som galning i utomlands.. Idag däremot var det en så svensk bil som det bara kunde bli, helt plötsligt körde den bara tvärt förbi framför mig för att den skulle in till höger! Jaha men visst så gör man, ingen blinkers, inget filbyte, nix..

image139
Se vilken bra bild jag hittade men en liten beskrivning ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback