Midsommar 07



"Nubbe och sill, vi gör vad vi vill"
Något i den stilen var det igår. Kl.14 började vi med mat och även med festandet hemma hos oss tillsammans med kvarteret och mfl. familjer. Madde och jag fick vara med och snapsa på ett villkor; äta sill! Inte en chans för min del, så jag dealade till mig att vara med om jag åt ett ägg, sakt och gjort. Vi sjöng och sjöng och det slank ner både 1,2,3,4,5 snaps. Efter det blev det festande lite runt om i kvartershusen där det både bjöds på det ena och andra. Under den tiden han även Malin och My komma och börja festa med oss, det kanske var då Madde och jag skulle sluta? Vem vet, så blev det inte iaf. Det blev lite mer mat senare och lite mer sång. Vid 22.00 någon gång åkte vi till Lina och Janne för att hälsa på dom lite och sen var det meningen att vi skulle åka till Malin i Dfs för att festa med Hanna och "alla" men så långt i planeringen kom vi inte. Synd, verkligen, Malins mamma var tvungen att åka till akuten och jobba och taxi kunde vi ju bara glömma att få tag i!
Jag hade kul, en riktig svensk midsommar blev det iår med familj och vänner, Tack för det!
(Och ja, den konstiga känslan som jag skulle försöka festa bort, lyckades jag nästan att få bort ;))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback